Колекцію «добрих звірів» показали в Києві
Досліджуючи можливості співпраці
Премія Говорунів. Історія мистецької відзнаки
{gallery}news/2019/08/04{/gallery}
Національний музей-заповідник українського гончарства володіє найбільшою у Європі колекцією монументальної й садово-паркової глиняної скульптури. Роботи є результатом національних і міжнародних симпозіумів для художників-керамістів, які музей-заповідник проводить, починаючи з 1997 року. Нині ця колекція налічує понад 300 творів. 2016 року її поповнила перша скульптура, виконана в рамках Міжнародної грантової премії Говорунів. Грант заснували Національний музей-заповідник українського гончарства спільно з Олесею Говорун (Нью-Йорк, США). Чому саме Опішне й, зокрема, гончарство викликали бажання допомоги й підтримки, меценатка пояснила: «Опішня мені рідна. Я провела там більшість дошкільних років і кожного літа приїжджала на канікули до дідуся й бабусі. Змалечку пам’ятаю Свято гончаря й ту гордість, яку гончарська справа викликала в громаді. Пам’ятаю глечики, макітри, іграшки і як грала глина під вмілими руками майстрів. Гончарство пов’язується в моїй свідомості зі святом, громадою і спілкуванням. Премією Говорунів я хочу вшанувати пам’ять моїх рідних: дідуся Миколи Антоновича й бабусі Олександри Миколаївни (мал. 1). Вони були закохані в красу Полтавщини й Опішні, невтомно працювали заради своїх дітей та онуків, цінували людей і майстрів своєї справи. І найголовніше, вони навчили мене, як шанувати свою спадщину й як гордитися своїм корінням. Живучи в Сполучених Штатах, щоразу переконуюся, як важливо знати традиції й передавати їх із покоління в покоління. Я прагну, щоб премія Говорунів допомогла молодим митцям зробити значущий крок у розвитку своєї кар’єри й у розвитку нашої культурної спадщини» (мал. 2).
ТВОРЧИЙ ПРОЦЕС РОЗПОЧАТО
Міжнародна грантова премія Говорунів заснована Національним музеєм-заповідником українського гончарства разом із благодійником Олесею Говорун (Нью Йорк, США) на пам’ять про її дідуся й бабусю Миколу й Олександру Говорунів, уродженців і мешканців Гончарної столиці України – Опішного. Премія покликана заохочувати й підтримувати молодих талановитих майстрів (віком до 35 років) на нелегкому шляху до підкорення гончарного мистецтва.
ЧЕКАЄМО НА РЕЗУЛЬТАТ
Настав час завершення прийому робіт на найбільш очікувану керамоподію року – Міжнародне БІЄНАЛЕ художньої кераміки імені Василя Кричевського. Незабаром професійне журі збереться на закритому засіданні, щоб гідно оцінити роботи учасників. На судійську команду чекає нелегка справа, адже автори модерних творів презентують новий підхід до світу кераміки й сміливо демонструють власне бачення на проблематику людського буття й сучасного мистецтва.
Подяка Юрію Радченку
Новий каталог у фондах Гончарської Книгозбірні України
AbdullahShanyar. Regular& irregular. – Amman, Jordan : OrfaliArtCenter, б/р. – 58 s.
Зінаїда Близнюк – художник-кераміст Національного музею-заповідника українського гончарства. Мисткиня весь час знаходиться у творчому пошуку, тому неодноразово була учасником симпозіумів гончарства. Нещодавно вона взяла участь у Міжнародному симпозіумі кераміки в Шекі (Республіка Азербайджан). Творчий практикум тривав упродовж 20 травня – 2 червня в Центрі кераміки й ужиткового мистецтва «АВАД».
Наче Різдво влітку
Азимут на карті музейництва
Нагороди VІ Міжнародного фотоконкурсу «Гончарні ВІЗІЇ країни» (2019)
1.Гран-прі «Гончарні ВІЗІЇ країни»