Шановні відвідувачі!

Із 13.05.2020 року опублікована нова версія сайту, яка працює за постійною адресою http://opishne-museum.gov.ua/. Вся оновлена та актуальна інформація буде розміщуватися на новому сайті.
Будете на екскурсії в Полтаві, то не забудьте завітати і до нас.

Поточні статті

. Опубліковано в Поточні статті

Колектив Національного музею-заповідника українського гончарства

в Опішному щиро сумує й висловлює співчуття

близьким і знайомим з приводу смерті

талановитої  української керамістки Галини Кломбицької.

Її неперевершені глиняні шедеври залишаться навічно,

прикрашаючи собою всесвіт.

Пишаємося й радіємо, що композиція мисткині «Гончар»

стала невід’ємною частиною колекції Музею гончарства!

З трепетом у душі ми збережемо світлий спомин

про видатну творчу особистість!

Нехай Вам легко спочивається в Божих обіймах, дорога Пані Галино!

«Пам’яті майстрині фаянсу

27.04.2020 р. померла визначна майстриня фаянсу Г. Кломбицька.

. Опубліковано в Поточні статті

Все виявилося набагато гірше, ніж передбачали експерти. Україна ризикує повністю втратити систему сільських і районних музеїв, що фінансуються місцевими територіальними громадами.

Саме заклади культури почали “оптимізовувати” першими, зменшуючи фінансування, міняючи досвідчених директорів на “правильних”, а то й тихо закриваючи БК, бібліотеки, музеї…

Журнал “Музеї України” отримує чимало тривожних сигналів про скрутний стан маленьких регіональних музеїв. Мабуть варто розпочати хроніку ліквідації сільських музеїв. І жорстко привернути до проблеми увагу влади. Рятуємо заклади культури!

Як приклад, публікуємо вже оприлюднений у місцевій пресі і блогосфері, надісланий до редакції лист директора унікального Волинського скансену Олександра Середюка:

«ГРОШЕЙ НЕМА І НЕ БУДЕ. ТРОХИ Є, АЛЕ ТІЛЬКИ ДЛЯ МЕНЕ…»

. Опубліковано в Поточні статті

На Полтавщині семеро митців із України та закордону створюють монументальні глиняні роботи висотою до семи метрів. Роблять це в селищі Опішня для конкурсу – симпозіуму «Гігантоманія», каже кураторка заходу Тетяна Литвиненко. До їх створення долучилися українські керамісти – із Полтави, Києва та Харкова. А також закордонні митці – з Хорватії, Литви та двоє з Америки. За вимогами, керамічні вироби мають бути не меншими, за метр у ширину, та понад п’ять метрів висотою. Свої роботи гончарі мають завершити за місяць і представити журі.

На території опішнянського музею-заповідника гончарства в ось таких наметах працюють семеро керамістів. На конкурс «Гігантоманія» вони виготовляють свої монументальні глиняні скульптури. Шліфує фрагмент скульптури учасниця із Полтави Інна Гуржій. Каже:  «Моя робота буде 5 метрів, я на більше не претендую. Назва буде «Нев’янучий цвіт». Це буде велика квітка, стилізована, кольорова. Я думаю, що вона тут знайде своє гарне місце. Це фрагмент самої квітки, це буде її середина».

. Опубліковано в Поточні статті

Цього року організатори щорічних симпозіумів в Опішному запросили керамістів взяти участь у симпозиумі монументальної кераміки  «ГігантоМАНІЯ».  Було запропоновано виготовлення творів величезних масштабів.

Симпозиум триватиме з 1 по 30 червня 2019 року, а створені за цей період витвори мистецтва стануть окрасою скульптурної колекції найкращого й найбільшого в Європі Музею гончарства.

. Опубліковано в Поточні статті

Про це повідомили в Національному музеї українського гончарства в Опішні.

На Полтавщині вперше зважилися на виготовлення витворів керамічного мистецтва величезних масштабів. Організатори обіцяють, що роботи учасників симпозіуму стануть окрасою скульптурної колекції найкращого й найбільшого в Європі музею гончарства, який функціонує в Опішні. До участі в симпозіумі запрошують креативних майстрів-керамістів, які добре розуміються на глині.

. Опубліковано в Поточні статті

Неабияку роль в культурному житті Опішні займає Національний музей-заповідник українського гончарства. Це і сучасні експозиційні зали. І новітній підхід в демонструванні музейних експонатів. І скупрульозний майже педантичний підхід у підборі персоналу. І величезна Книгозбірня. І сучасне видавництво. Грунтовно налагоджена пошукова справа. Динамічність розвитку – пошук і реалізація нових ідей. Залучення як вітчизняних так і зарубіжних науковців до вивчення основ гончарства, керамотворення. Реалізація поступального розвитку та вдосконалення музейної справи, упорядкування музейної території. Систематичне проведення безлічі керамічних симозіумів, конференцій, наукових читань. Вирощення цілої плеяди місцевих науковців, які грунтовно досліджують різні аспекти гончаротворення та розвитку промислу на споконвічній території.

. Опубліковано в Поточні статті

Благослови, Боже, весну закликати, зиму проводжати!

Чотирнадцятого березня - свято Преподобної Євдокії (у народі Явдохи). Це ймення означало буквально «життєславна» і звучало як Явдоня. Асоціюється ім'я з покровительством земної природи і знаменує пробудження життєвої сили землі.

До свята відділ краєзнавства підготував невеликий за обсягом перелік жінок на ім’я Євдокія, які мають відношення до полтавського краю. Маємо надію, що цей матеріал сподобається нашим читачам.
Розпочнемо з Євдокії (Явдокії) Іванівни Гладкої – поетеси, вчителя. Село Більськ - мала батьківщина вчителя за професією і поетесою за покликанням Євдокії Іванівни, яка народилася у багатодітній сім ї. Більшу частину шкільних років провела у Великосорочинській школі- інтернаті Миргородського району. Вищу освіту здобула  в Полтавському педагогічному інституті (тепер ПНПУ ім. В.Г. Короленка) за спеціальністю вчитель російської мови і літератури. Працює за фахом.  Пише вірші за покликом серця. Авторка трьох збірок поезії, які вийшли у світ у 2010 році під назвою "На межі", "С тобой и без тебя". "Переливи райдуги "- у 2013 році.

. Опубліковано в Поточні статті

В експозиції Національного музею-заповідника українського гончарства в Опішному представлено колекцію фаянсових мисок, частину яких виготовлено на території Польщі. Характерною їх особливістю є біле тло, прикрашене рослинним орнаментом, що поєднує багатопелюсткові квіти марганцевого, блакитного, синього, жовтого кольорів та зелене листя. Мальовку виконано кольоровими емалями. Виготовлено ці миски наприкінці ХІХ – на початку ХХ століття на фаянсових фабриках у місті Влоцлавек Куявсько-Поморського воєводства.

. Опубліковано в Поточні статті

 

   Гончарка Явдоха Пошивайло – одна з найцікавіших гончарних малювальниць в Україні, яскрава представниця опішнянської школи художньої мальовки. Вона, за беззаперечним визнанням мистецтвознавців, була малювальницею від Бога. Разом зі своїм чоловіком – потомственним гончарем Гаврилом Ничипоровичем Пошивайлом (1909–1991) – продемонстрували всім оточуючим взірець відданості гончарству. Саме домашній Музей гончарства став провісником Національного музею-заповідника українського гончарства в Опішному…

Більше: poshyvailo-potters.gov.ua/news/107

. Опубліковано в Поточні статті

 

   

   Починаючи з 1997 року Національний музей-заповідник українського гончарства в Опішному проводив Всеукраїнські (2000–2001 – Національні) гончарні симпозіуми монументальної керамічної скульптури «Поезія гончарства на майданах і в парках України», до участі в яких щороку запрошувалися провідні художники-керамісти України. 2001 року на пропозицію прийняти участь відгукнулась провідний художник Будянського фаянсового заводу (Харківщина) Лариса Антонова.

Замовити екскурсію