Настав час завершення прийому робіт на найбільш очікувану керамоподію року – Міжнародне БІЄНАЛЕ художньої кераміки імені Василя Кричевського. Незабаром професійне журі збереться на закритому засіданні, щоб гідно оцінити роботи учасників. На судійську команду чекає нелегка справа, адже автори модерних творів презентують новий підхід до світу кераміки й сміливо демонструють власне бачення на проблематику людського буття й сучасного мистецтва.
1.Гран-прі «Гончарні ВІЗІЇ країни»
Генетика – складна наука. Навіть у сучасному світі – світі технологій вона залишає багато запитань. Значне зацікавлення викликає механізм успадкування тяги до прекрасного. У таких випадках люди кажуть: «Йому на роду написано стати майстром», або «Це у нього в крові».
Будуєш плани на осінь? Тоді не забудь додати до них подорож до Гончарної столиці України – Опішного. Тут ти відчуєш п’янку атмосферу народження високохудожніх творів і поринеш у світ, де зливаються воєдино традиційне й модернове мистецтво. Центр розвитку духовної культури Національного музею-заповідника українського гончарства радо зустрічає й широко відкриває двері до виставкових залів поціновувачам правічного ремесла – гончарства, де на них чекають експозиції різноманітних виставок – від монументальних глиняних скульптур до панно і посуду.
Мистецтво боді-арту (у перекладі з англійської – «мистецтво тіла»), та ще й з мотивами традиційної й сучасної кераміки дев’яте літо поспіль демонстрували талановиті художники в Полтавщині.
Цьогорічний Національний фестиваль-конкурс гончарського бодіпейнтінгу «BodyCeramicFestUkraine» («BСFU–2019») традиційно пройшов у рамках мистецької акції – ХІ Тижня Національного Гончарного Здвиження в Опішному. День проведення конкурсу незмінно припав на святкування Національного фестивалю гончарства.
{gallery}news/2019/07/12{/gallery}
Два роки тому Національний музей-заповідник українського гончарства в Опішному започаткував традицію проведення БІЄНАЛЕ художньої кераміки імені Василя Кричевського. Планувалося, що це буде національний форум для художників-керамістів, але після того, як у виставці взяли участь кілька іноземних мистців, стало зрозумілим, що такі заходи викликають чимале зацікавлення й далеко за межами країни. Тож БІЄНАЛЕ художньої кераміки імені Василя Кричевського було вирішено зробити міжнародним.
Завершив роботу Третій Міжнародний літній практикум з археологічної керамології, метою якого було:
• вивчення, збереження та популяризація культурної спадщини України;
• проведення наукових археологічних розкопок на території Опішного та Міських Млинів, а також Глинського археологічного комплексу слов’яно-руської доби;
• ознайомлення з сучасними тенденціями розвитку української та європейської археологічної керамології;
• набуття практичних і теоретичних навичок роботи з археологічною керамікою;
• отримання початкових знань про матеріали, техніку й технологію гончарної справи;
• залучення до керамологічних і археологічних досліджень студентів, аспірантів та молодих науковців.
{gallery}news/2019/07/10{/gallery}
Не є секретом, що Національний музей-заповідник українського гончарства на сьогодні володіє найбільшою в Європі, а то й у світі унікальною колекцією глиняних скульптур. Щороку музейний ландшафт доповнюється новими надсучасними творами високого керамічного мистецтва, які привертають увагу не лише українців, а й туристів з-за кордону. Не став винятком і цей рік.