Шановні відвідувачі!

Із 13.05.2020 року опублікована нова версія сайту, яка працює за постійною адресою http://opishne-museum.gov.ua/. Вся оновлена та актуальна інформація буде розміщуватися на новому сайті.
Будете на екскурсії в Полтаві, то не забудьте завітати і до нас.

МАНІФЕСТ 

НАЦІОНАЛЬНОЇ ВИСТАВКИ 

ХУДОЖНЬОЇ КЕРАМІКИ

«ПАРАdocх. 1.0-NMC-UA:2015»


Виставка – це спроба погляду назад, тобто до історичних традицій осмислення парності в кераміці, й намагання представити «багатоголосся», полікультурність, полісемантику явища в творчості сучасних мистців кераміки України.

Виставка як пошук парадоксального, що робить світ багатоманітним, багатоголосим, різнобарвним; як відкриття парадоксів у звичному, звичайному; пошук значень, означень, нарешті, точки όпору сірості, ницості, продажності…

Виставка як мистецьке дослідження, художнє осмислення значення в повсякденному й ритуальному житті ЛЮДИНИ, у художньому ПРОЦЕСІ таких понять як «ПАРА», «ДВОЄ», «ДВІЙНЯТА», «ПОДВІЙНІСТЬ», «ДВОЇСТІСТЬ», «ДВОСУБ’ЄКТНІСТЬ», «БІНАРНІСТЬ», «ОПОЗИЦІЯ», «ПРОТИЛЕЖНОСТІ», «РОЗДВОЄНІСТЬ», «ДВОМОВНІСТЬ», «ДІОФІЗИТСТВО», «БІСЕКСУАЛЬНІСТЬ» тощо);

Пошуки відповіді на запитання про мистецтво уживання, виживання, співіснування й конфронтації ДВОХ ІНДИВІДУАЛЬТЬНОСТЕЙ, ПРЕДМЕТІВ, ЯВИЩ, ПОДІЙ

Виставка як бажання побачити в банальному, буденному – незвичайне, приховане, непізнане, хоча й усталене, закономірне, незмінне впродовж тисячоліть, на чому тримається світ. 

Це спосіб пізнання себе й безмежності довкілля, неосяжності людських мисленнєвих можливостей, усвідомлення отриманого від ТВОРЦЯ дару моделювати ситуації, явища, простори, об’єми, світло й тіні…

Це акт пізнання таїни творчості й пластичних, виражальних, образних можливостей ГЛИНИ та творчої уяви ЛЮДИНИ. Фактично ж, ідеться про важко пізнавану субстанцію, по-різному інтерпретовану, що дозволяє авторам як виявляти, так і приховувати свої справжні наміри, думки, почування, емоції…

Виставка як черговий шанс заявити про свою унікальність через новітні ТВОРИ. Скористайтеся ним!

Виставка як мистецька провокація, що заохочує позбутися звичного, баченого, чутого, заяложеного, спонукає показати себе – НЕзвичного, НЕбаченого, НЕпочутого, НЕ пригніченого суспільними правилами й догмами, НЕ перенасиченого брехливими мантрами політиків, НЕ спустошеного директивною імпотенцією керманичів…

Виставка як спротив і виклик довколишній сірості, блуканню манівцями цивілізаційних ареалів, повсякчасному упослідженню особистості, рабській ментальності й будь-яким стереотипам.

Виставка як майдан свободи творчості, як віче унікумів, об’єднаних любов’ю до ГЛИНИ та ПРАГНЕННЯМ ІТИ БОГОТВОРЧИМ ШЛЯХОМ.

Виставка як шлях здобуття творчої свободи, без обмежень і домінант, як вільний політ у безмежність Галактики.

Виставка як арена відкриття нових імен, подіум для презентації новітніх мистецьких шедеврів, олімп творчої розкутості українських мистців кераміки.

Кераміка як текст різних смислів, пошук семіотичних кодів, знаків, поле інтерпретаційної СВОБОДИ.

Кожний твір виставки  як індивідуальне відкриття автором сутності ПАРИ, БІНАРНОСТІ в житті й передовсім у мистецтві кераміки. Пари, яка за сутттю є боротьбою протилежностей, поєднанням не поєднуваного, взаємозаперечуючого й водночас не існуючого порізно. Одне явище породжує інше, без якого і його не існує. Тільки в протиставленні воно себе виявляє.

Твір як виверження Везувію, що ховає під своєю вогняною лавою людські слабкості, набуті вади, гріховність і возвеличує ПРИРОДУ.

Виставка як боротьба за індивідуальну неповторність.

Виставка як маніфестація українських мистців кераміки проти культу безкультур’я, духу бездуховності.

Виставка не як вправа з уміння заповнити певний обмежений експозиційний простір, а як унікальна можливість творчої інспірації, що вигранює неповторну індивідуальність, «інакшість» автора, витворює мистецьке явище й засвідчує на мистецькому небосхилі нову яскраву зірку чи й ціле сузір’я ТАЛАНТІВ.

ПРОФЕСОР 

ОЛЕСЬ ПОШИВАЙЛО

ПОЛОЖЕННЯ

І. Загальні положення

1.1. Виставка кераміки «ПАРАdocх. 1.0-NMC-UA:2015» – мистецька акція національного масштабу в галузі української художньої кераміки.

1.2. Виставка проводиться в рамках VІІ Тижня Національного Гончарного Здвиження  в Опішному «Здвиг-2015».

1.3. Організатори: Міністерство культури України, Національний музей-заповідник українського гончарства в Опішному, Національна академія наук України, Інститут керамології – відділення Інституту народознавства НАН України.

1.4. Метою є ознайомлення глядачів з творами кераміки з фондової колекції Музею-заповідника та приватних збірок мистців кераміки, популяризація творчого доробку українських народних і аматорських гончарів, академічних художників-керамістів.

1.5. Основними завданнями є:

  • художнє осмислення  в кераміці теми «ПАРА» в розмаїтті термінологічних означень («ПАРА», «ДВОЄ», «ДВІЙНЯТА», «ПОДВІЙНІСТЬ», «ДВОЇСТІСТЬ», «ДВОСУБ’ЄКТНІСТЬ», «БІНАРНІСТЬ», «ОПОЗИЦІЯ», «ПРОТИЛЕЖНОСТІ», «РОЗДВОЄНІСТЬ», «ДВОМОВНІСТЬ», «ДІОФІЗИТСТВО», «БІСЕКСУАЛЬНІСТЬ» тощо);
  • знайомство з творчою спадщиною українського гончарства, відповідною темі виставки;
  • творче зростання сучасних мистців;
  • спілкування, обмін досвідом роботи мистців різних художніх напрямків, шкіл;
  • активізація наукових досліджень з історії, теорії та практики гончарства, кераміки, керамології; 
  • популяризація мистецтва кераміки, формування естетичних смаків населення,
  • сприяння різноманітному використанню вітчизняної кераміки в побуті   сучасників; 
  • формування колекцій Національного музею-заповідника українського гончарства в Опішному та інших музеїв України.

1.6. Місце проведення:

Мистецька галерея Центру розвитку духовної культури Національного музею-заповідника українського гончарства в Опішному (вул. Заливчого, 3, Опішне, Полтавщина, 38164, Україна; тел. (05353) 42-415, 42-416, 42-417; 

факс (05353) 42-416; e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.; www.оpishne-museum.gov.ua)

1.7. Час проведення: 26 червня – 30 жовтня 2015 року.

         Відкриття: 26 червня 2015 року, о 1400 год.

1.8. Після завершення виставки експоновані твори будуть опубліковані в художньому каталозі.

ІІ. УМОВИ УЧАСТІ

2.1. До участі запрошуються народні майстри-гончарі, самодіяльні мистці, художники-керамісти, скульптори, у тому числі учні й студенти художніх навчальних закладів України (колегіуми, училища, коледжі, технікуми, інститути, університети, академії).

2.2. Виставка є відкритою для всіх мистців, незалежно від віку, статі, національності, фахової освіти тощо. У ній можуть брати участь громадяни українського походження інших держав.

2.3. Мистці можуть брати участь індивідуально або через організації, асоціації, спілки, товариства, галереї.

2.4. Кожний автор може подати на Виставку не більше 5 творів, що відповідають темі виставки.

2.5. Мистці, які бажають узяти участь, подають Дирекції Національного музею-заповідника українського гончарства в Опішному (далі в тексті – Дирекція) разом з творами заявку за поданою в додатку схемою до 01.06.2015 року. Заявку можна подати в електронному вигляді. До цього ж терміну необхідно надати твори для експонування. 

2.6. Учасник має надати Дирекції, разом із заявкою, письмову згоду на обробку його персональних даних, у тому числі використання фото експонованих на Виставці його творів у друкованих і електронних виданнях, на веб-сайтах і у відеосюжетах Національного музею-заповідника українського гончарства в Опішному та Інституту керамології – відділення Інституту народознавства НАН України.

Дирекція гарантує захист наданих Учасником персональних даних від передачі їх третім особам, за винятком випадків їх публічної доступності через друковані й електронні видання, веб-сайти, відеосюжети тощо. 

Без отримання такої згоди участь у Виставці неможлива!

2.7. Твори мають бути привезені особисто чи надіслані «Новою поштою» на адресу Національного музею-заповідника українського гончарства в Опішному:

вул. Партизанська, 102, Опішне, Полтавщина, 38164, Україна. 

Довідки за тел./факсом  (05353) 42-416, 42-175; 

куратор  Світлана Конюшенко: тел. (050) 268-44-95.

Твори приймаються Дирекцією щодня, окрім суботи та неділі, з 900 до 1600 год., у суботу й неділю – за домовленістю.

На твори, відправлені поштою й пошкоджені під час транспортування, складається відповідний дефектний акт, один примірник якого передається автору.

Мистцям слід звернути особливу увагу на значний ризик поштових відправлень і необхідність дуже ретельного пакування творів із зазначенням на пакунках «Обережно!», «Скло» тощо.

Твори рекомендується надсилати кур’єрською поштою або привозити особисто. Оплата транспортних, відрядних і поштових витрат – за кошти авторів.

Твори на Виставку приймаються до 01.06.2015 року.

2.8. Мистці можуть застрахувати свої твори на випадок пошкодження їх під час транспортування (пересилання поштою), експонування в Опішному чи від будь-яких інших ризиків, включаючи втрату інформації, запозичення авторських художніх чи технологічних прийомів, або збитків від третіх сторін. Страховий поліс повинен містити окреме застереження про відмову від права претендувати на компенсацію від Дирекції. 

2.9. Дирекція відповідає за збереження поданих на Виставку творів.

Дирекція ні за яких обставин не несе відповідальності за збитки, завдані мистцям не з її вини.

Дирекція також не несе відповідальності перед мистцями за обставини, що можуть виникнути внаслідок дій третіх сторін, за недотримання мистцями кодексу професійної відповідальності й порушення авторського права.

Власники надісланих на Виставку творів несуть повну відповідальність за їхню автентичність і відсутність будь-яких фальсифікацій.

2.10. Дирекція укладає з кожним Учасником Виставки контракт, у якому передбачаються взаємні зобов’язання на період 26 червня – 30 жовтня 2015 року.

ІІІ. ВИМОГИ ДО ВИСТАВКОВИХ ТВОРІВ

3.1. Твір має бути виготовлений винятково з глини (глиняної, шамотної, фаянсової чи фарфорової формувальних мас); як додаткові матеріали для створення художніх образів можуть бути застосовані дерево, метал, скло тощо.

3.2. Можливі будь-які техніки формування (гончарний круг, гіпсова форма, ручне ліплення тощо).

3.3. Декорування може здійснюватися будь-якими технічними прийомами (техніками) із застосуванням ангобів, підполив’яних і надполив’яних фарб, полив, емалей тощо.

3.4. Твори сучасних авторів мають бути виготовлені впродовж 2014-2015 років. 

 Дата виготовлення, ім’я та прізвище автора (авторів) мають бути зазначені на творах ритуванням, ангобами, емаллю ще до випалювання.

3.5. До Виставки не допускаються твори:

  • виготовлені не з глини (гіпсу, пластиліну, пластичної маси тощо);
  • невипалені;
  • декоровані живописними фарбами (акварель, гуаш, темпера, акрил, олія); 
  • пошкоджені (надщерблені, тріснуті, склеєні тощо); пошкоджені твори допускаються до експонування як виняток і лише після належної реставрації;
  • без належно оформлених паспортів виставових творів та анкети автора (авторів);
  • твори, що не відповідають темі виставки. 

3.6. До кожного твору автор повинен подати Дирекції відповідний паспорт, у якому необхідно зазначити: прізвище, ім’я автора, назву твору, техніку виготовлення, розміри, час виготовлення (зразок паспорта на виставковий твір подано в зразку заявки). 

ІV. ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ

5.1. Дирекція зобов’язується:

  • організувати безкоштовний перегляд фондових колекцій та виставкових експозицій Національного музею-заповідника українського гончарства в Опішному;
  • надати Учаснику на період роботи Виставки (26.06 – 30.10.2015) можливість безкоштовно користуватися послугами Гончарської Книгозбірні України, Національного архіву українського гончарства;
  • популяризувати творчість Учасника в пресі, на радіо та телебаченні, на веб-сайтах музею-заповідника.

5.4. Твори, які брали участь у Виставці, можуть бути повернені авторам після 01.11.2015 року винятково за їхні кошти. За згодою авторів, виставкові твори можуть бути залишені для постійного зберігання в Національному музеї-заповіднику українського гончарства в Опішному. 

Усі інші твори мають бути забрані авторами до 31.12.2015 року.

 

ЗРАЗОК ЗАЯВКИ

на участь  у Національній виставці художньої кераміки

«ПАРАdocх. 1.0-NMC-UA:2015»

 

 
 
 
 
 

 

 
Замовити екскурсію