
Валентина Проценко (Київ)
Художня спеціалізація: художник-кераміст.
Головні напрямки творчих зацікавлень: художня кераміка, автентичний фольклорний спів.
Участь у виставках, конкурсах, пленерах та мистецьких проектах:
- І Міжнародний молодіжний гончарський фестиваль «Опішне–2007» (Опішне, Полтавщина, 2007; поза конкурсом);
- ІІ Міжнародний молодіжний гончарський фестиваль «Опішне–2008» (Опішне, Полтавщина, 2008);
- Всеукраїнська виставка до 200-річчя від дня народження Миколи Гоголя (Київ, 2009);
- Всеукраїнська Різдвяна художня виставка (Київ, 2011–2012);
- персональна виставка «Скульптура малих форм» (Київ, 2016);
- Виставки «Сонячний Великдень» (Київ, 2016–2018);
- Виставки «Свято врожаю» (Київ, 2017, 2018);
- Виставка «Створені вогнем» (2018);
- Виставка «Твір року» (Київ, 2018);
- Міжнародний симпозіум надпарканної скульптури в Опішному (Опішне, Полтавщина, 2018).
Місця зберігання творів: Національний музей-заповідник українського гончарства в Опішному, приватні колекції України й за кордоном.
Миті творчості
Мистецький проект
«ПраОлень»
{gallery}/news/2019/11/04/1{/gallery}
Концепція твору
«З глибини віків дійшли до нас у відголосках стародавніх міфів уявлення предків про тотемного першопредка, послання з потойбічного світу – Оленя, що уособлював у собі риси сонячного божества, символу вічного відродження й оновлення із нетрів первісного небуття.
Розгалужені роги Оленя до гілок Дерева Життя – Рай-Дерева, що поєднує світ явний та світ небесний, а коренями сягає потойбіччя.
На дереві сидять птахи, що заснували цей світ, пірнувши на самісіньке дно первісного моря, і діставши золотий пісок, з якого зродилося небо – зорями, земля – квітами.
Ой, як же було із перджи віка,
Ой, як не було неба і землі,
А тільки було синєє море… – оспівується у старовинній колядці з Київщини. Тож композиція втілює гармонію першотворення».
Міжнародна грантова премія Говорунів – 2019
{gallery}/news/2019/11/04/2{/gallery}