Хроніки нищення сільських музеїв. Лист Бородянському

Саме заклади культури почали “оптимізовувати” першими, зменшуючи фінансування, міняючи досвідчених директорів на “правильних”, а то й тихо закриваючи БК, бібліотеки, музеї…
Журнал “Музеї України” отримує чимало тривожних сигналів про скрутний стан маленьких регіональних музеїв. Мабуть варто розпочати хроніку ліквідації сільських музеїв. І жорстко привернути до проблеми увагу влади. Рятуємо заклади культури!
Як приклад, публікуємо вже оприлюднений у місцевій пресі і блогосфері, надісланий до редакції лист директора унікального Волинського скансену Олександра Середюка:
«ГРОШЕЙ НЕМА І НЕ БУДЕ. ТРОХИ Є, АЛЕ ТІЛЬКИ ДЛЯ МЕНЕ…»
Чари музейної осені
Олена Оногда: "Важливо збиратися разом і говорити про це вголос"
Модератор Оксана Коваленко. КРУГЛИЙ СТІЛ "СУЧАСНИЙ ПОКАЗ КЕРАМОЛОГІЧНИХ КОЛЕКЦІЙ У МУЗЕЯХ УКРАЇНИ: НАТУРАЛЬНИЙ, ДІДЖИТАЛЬНИЙ, ДИСТАНЦІЙНИЙ"
Переможці ХІV Національного конкурсу публікацій на теми керамології, гончарства, кераміки в Україні «КеГоКе – 2019» (за публікаціями 2017 року)
Завершився ХІVНаціональний конкурс публікацій на теми керамології, гончарства, кераміки в Україні «КеГоКе – 2019» (за публікаціями 2017року).
Незмінною метою Конкурсу є визначення кращих публікацій з означеної проблематики в Україні, заохочення науковців до активних досліджень вітчизняного й світового гончарства, участі в керамологічних дискусіях, написання рецензій і критичних статей, заохочення до популяризації знань про гончарство і його мистців.
Цього року в Конкурсі було номіновано 9праць (3монографії, 1науково-популярна, публіцистична публікація, 3 публікації з окремими сюжетами на теми керамології, гончарства, кераміки в Україні,1 керамологічне навчально-методичне видання,1монографія в номінації «КерамҐандж»).
Національнаекспертнакерамологічнарадавизначила переможців:
{gallery}news/2019/09/30{/gallery}
ПІДСУМКИ ХІV НАЦІОНАЛЬНОГО КОНКУРСУ ПУБЛІКАЦІЙ НА ТЕМИ КЕРАМОЛОГІЇ, ГОНЧАРСТВА, КЕРАМІКИ В УКРАЇНІ "КеГоКе" (за публікаціями 2017 року)
ОФІЦІЙНЕ ВІДКРИТТЯ МЕМОРІАЛЬНИХ ДОЩОК
Історія – це відповідь на вічне запитання «Хто ми є?». Знаючи й пам’ятаючи минуле нашого краю, ми розуміємо – усіх нас поєднує глина. Саме великі поклади цієї породи й визначили долю маленького містечка Опішне, що в Полтавщині, стати столицею українського гончарства. Тут здавна цінують і шанують це правічне ремесло, передають знання і вміння з покоління в покоління.
2011 року Національний музей-заповідник українського гончарства започаткував створення Стіни Гончарної Слави України. Вона покликана зберігати пам’ять про славетних українських гончарів і тих, хто всіляко підтримував і популяризував гончарство. Цього року Стіна поповнилася двома новими меморіальними дошками (автор – Володимир Цісарик, Львів), офіційне відкриття яких відбулося 25 вересня 2019 року.
ІІ НАЦІОНАЛЬНИЙ КОНГРЕС УКРАЇНСЬКИХ КЕРАМОЛОГІВ: ТРАНСДИСЦИПЛІНАРНИЙ І ТРАНСКУЛЬТУРНИЙ ДІАЛОГ
ДУША МИСТЦЯ ЗАЛИШИЛА ЗЕМНІ ОБРІЇ Й ПОЛИНУЛА У ВИСЬ
Глибокий сум викликала новина про завершення земного буттялюдини прекрасної душі й відкритого серця – Юлія Львовича Синькевича, скульптора-монументаліста, народного художника України, заслуженого діяча мистецтв України, дійсного академіка Академії мистецтв Киргизстану, члена Національної спілки художників України.
Свій художній талант Юлій Львович присвятив сучасній українській монументальній скульптурі. Його багаторічна творча праця увінчана значущим творчим доробком, який прикрасив міста йзбагатив колекції багатьох музеїв не лише України, а й країн Європи, Азії та Америки.
Безмежно гордимося, що серед когорти мистців, які долучилися до створення меморіальних дощок єдиної у світі Стіни гончарної слави України, що розмістилася на фасаді Музею мистецької родини Кричевських Національного музею-заповідника українського гончарства в Опішному, є й ім’я Юлія Синькевича. Виготовлена ним, разом із сином Левом Синькевичем, бронзова пам’ятна дошка видатному українському гончарю, творцю барокової глиняної скульптуриОстапу Ночовнику привертає увагу кожного відвідувача Музею.
Усі, хто знав Юлія Синькевича, любили й поважали його за чуйність, душевну щедрість, оптимізм, непересічний талант. Його земний шлях – зразок виняткової порядності, людської гідності й мудрості.
Колективи Національного музею-заповідника українського гончарства в Опішному, Інституту керамології – відділення Інституту народознавства НАН України та Громадської організації «Конгрес українських керамологів» висловлюють глибоке співчуття рідним і близьким, колегам, усім, хто знав і працював зі славетним мистцем.
Світла пам’ять про Юлія Синькевича назавжди залишиться в серцях українців…
Основні заходи ІІ Національного конгресу українських керамологів (26.09)