Чи ще є чим збагатити скарбничку гончарних премудростей «академістів» в Опішному? Звичайно, є! Кожна керамологічна зустріч та майстер-клас, як намистина за намистиною, складають разок доброго намиста їхньої майстерності у глинотворенні.
У п’ятницю, 19 червня, учасники Е-літньої АКАДЕМІЇ ГОНЧАРства більш глибоко познайомилися з назвами глиняних виробів Полтавщини на прикладі колекції Національного музею-заповідника українського гончарства в Опішному. Їхнім науковим «путівником» стала Світлана Пошивайло, молодший науковий співробітник Відділу керамології новітнього часу Інституту керамології – відділення Інституту народознавства НАН України, старший науковий співробітник Відділу етнографії гончарства Національного музею-заповідника українського гончарства в Опішному.
А ось творчий досвід цього дня «академісти» переймали від художника-кераміста Лесі Падун (Полонне, Хмельниччина), що кількома днями раніше провела майстер-клас із виготовлення коробочки з шамотних пластів, а нині представила свій мистецький проект – творчий доробок від студентських років і до сьогодні. Упродовж фото презентації мисткиня розповіла про перші роботи, виготовлені з порцеляни, та продемонструвала сучасні твори з шамоту. Пізнавальним для учасників АКАДЕМІЇ видалася розповідь про технологію солярної над- і підполив’яної мальовки, а також про процес різних видів випалювання, якими захоплюється художниця-керамістка. Леся Падун – учасниця міжнародних та всеукраїнських симпозіумів, серед яких – кількаразова участь в ІНТЕРСимпозіумах кераміки в Опішному та перебування в КЕРАМОрезиденції Гончарної столиці.
Цікава бесіда поступово переросла в обмін між «академістами» творчим досвідом творення об’ємних форм не лише в глині, а й у валянні шерсті. Відтак, учасниця АКАДЕМІЇ Маргарита Халтуріна (Первоуральськ, Росія) презентувала фото своїх робіт з повсті.
Тож творчість – у всьому!{jcomments on}